Mme til allergidisponeret baby

12. november 2014

Alder:
5 mdr.

Mme til allergidisponeret baby

Kære Helen.

Jeg har et par spørgsmål ift valg af MME, da min datter er allergidisponeret.

Jeg ammer hende og hun får kun MME, hvis hun skal passes og jeg ikke kan nå retur inden næste amning. Desuden bruger jeg MME i tilberedning af grød og mos, som hun er begyndt at få. Jeg har givet Nutramigen og nu Pepticate, som begge skulle være til allergidisponerede babyer. Men hvor længe er det nødvendigt at give denne specielle type MME? Kan jeg give hende ...

Annonce

... almindelig MME, når hun bliver 6 mdr uden det øger hendes risiko for at udvikle allergier? Det vil stadig kun være ved pasning og i maden.

Er der forskel på Allomin og Nan, og skal jeg vælge 1 eller 2? Som jeg husker det fra min ældste datter, smager Nan bedst :-)

Hvornår behøver jeg ikke længere at tilføje MME i hendes mad? Og i stedet bruge sødmælk?

Jeg må se at få fat i din bog om børn og mad :-)

På forhånd tak for dit svar.

Hilsen mor til to skønne piger

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder