Brev:
Mme til allergidisponeret baby
12. november 2014
Alder:
5 mdr.
Mme til allergidisponeret baby
Kære Helen.
Jeg har et par spørgsmål ift valg af MME, da min datter er allergidisponeret.
Jeg ammer hende og hun får kun MME, hvis hun skal passes og jeg ikke kan nå retur inden næste amning. Desuden bruger jeg MME i tilberedning af grød og mos, som hun er begyndt at få. Jeg har givet Nutramigen og nu Pepticate, som begge skulle være til allergidisponerede babyer. Men hvor længe er det nødvendigt at give denne specielle type MME? Kan jeg give hende almindelig MME, når hun bliver 6 mdr uden det øger hendes risiko for at udvikle allergier? Det vil stadig kun være ved pasning og i maden.
Er der forskel på Allomin og Nan, og skal jeg vælge 1 eller 2? Som jeg husker det fra min ældste datter, smager Nan bedst :-)
Hvornår behøver jeg ikke længere at tilføje MME i hendes mad? Og i stedet bruge sødmælk?
Jeg må se at få fat i din bog om børn og mad :-)
På forhånd tak for dit svar.
Hilsen mor til to skønne piger